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BIO

the Mali Weil's face

Mali Weil is an artistic platform established by Elisa Di Liberato, Lorenzo Facchinelli and Mara Ferrieri, based in Trentino Alto Adige-Suedtirol (IT).
Through a layered and expanded practice, she develops a performative research that investigates the spaces and modes of disclosure of political imagination, on ecological and political issues, but also on the role and responsibility of individuals in social and urban space.
Her visual production ranges from performance to product and speculative design, from editorial to film, but she also works through curatorial projects and workshops, creating open and itinerant schools, participatory and relational set-ups, platforms for discussion and exchange.

She exhibited her work in prestigious institutions and events such as Hamburger Bahnhof, La Triennale di Milano, GAMeC, MART Museum, Museo MUSE, Milano Design Week, Centrale Fies, Parco Arte Vivente, Museo Nazionale della Montagna, Circolo del Design in Turin, SAAL Biennaal Tallinn, Trento Film Festival, Museo MAXXI, Venice Design Biennial during the Venice Architecture Biennale and others.

Mali Weil is the author of the book The shining reverie of unruly objects (Bruno, Venice 2020), a narrative essay that reflects on the relationships between objects, narratives and performance.
Her current research project The Mountain of Advanced Dreams (Italian Council X winner) critically explores the concept of interspecies diplomacies.
Mali Weil collaborates permanently with the Art Work Space Centrale Fies and is the creator and curator of the Like Life platform for MUSE – Science Museum of Trento, which since 2021 has been investigating relations with the living, crossing the gazes of science, design, philosophy and fiction through curated programmes, workshops, visual and design productions and public conversations both online and inside the museum.

IT
Mali Weil è una piattaforma artistica costituita da Elisa Di Liberato, Lorenzo Facchinelli e Mara Ferrieri, di base a Trento (IT).
Tramite progetti stratificati ed espansi, sviluppa una ricerca performativa che indaga gli spazi e le modalità di diffusione di immaginari politici, su tematiche di tipo ecologico e politico, ma anche sul ruolo e la responsabilità dei singoli nello spazio sociale e urbano.
La sua produzione visiva spazia dalla performance al product e speculative design, dall’editoria al cinema, ma opera anche attraverso progetti curatoriali e workshop, creando scuole aperte e itineranti, set up partecipativi e relazionali, piattaforme di discussione e scambio.

Ha presentato il proprio lavoro in sedi e manifestazioni di prestigio tra cui Hamburger Bahnhof, Mart Museum, La Triennale di Milano, GAMeC, Museo MUSE, Galleria Civica Trento, Milano Design Week, Centrale Fies, Parco Arte Vivente, Museo Nazionale della Montagna, Circolo del Design a Torino, SAAL Biennaal Tallinn, Trento Film Festival, Museo MAXXI, Venice Design Biennial durante la Biennale Architettura di Venezia e altri.

Mali Weil è autrice del libro The shining reverie of unruly objects (Bruno, Venezia 2020), un saggio narrativo che ragiona sulle relazioni tra oggetti, narrazioni e performance.
Il suo attuale progetto di ricerca The Mountain of Advanced Dreams (vincitore
Italian Council X) esplora in maniera critica il concetto di diplomazie interspecie.
Mali Weil collabora stabilmente con l’Art Work Space Centrale Fies ed è ideatrice e curatrice della piattaforma Like Life per MUSE – Museo di Scienze di Trento, che dal 2021 riflette sulle relazioni col vivente, incrociando gli sguardi di scienze, design, filosofia e fiction tramite programmi curati, laboratori, produzioni visive e di design, call e conversazioni pubbliche sia online che all’interno del Museo.


STUDIO TEAM

Francesca Venezia – produzione [at] maliweil [dot] org
Roberta Savian – amministrazione [at] maliweil [dot] org

 

STUDIO
via 12 settembre, Trento (Italy)


MAIN FUNDERS AND SUPPORTERS
EU
Regione Trentino Alto-Adige

Provincia Autonoma di Trento
Comune di Trento
Fondazione Caritro
Bim dell’Adige


Mali Weil – Art. 1, commi 125-129, L. 124/2017